1.22.2006

Lyxhelg-bättre än spa?

Jag var på Åsen med familjen i helgen. Det var ju helt fantastiskt! Mer än -10 grader ute, alledels vitt...Jag har skottat snö i flera timmar och fått fram parkeringsplatser, gångar och små stigar fram till lekstuga, gunga mm. Jag har fått ta det lugnt och läsa Paul Austers nya bok "Dårskaper i Brooklyn". Jag har fått lyssna på gamla Depeche Mode-tolvor och ta ett par öl som jag hade stuvat undan sedan nyåret och upplevt slädfärder (Snow Racer)-färder med min dotter, tagit promenader...-kan livet vara bättre? En total avkoppling och man märker vad livet handlar om-läsning, promenader, motion, röra sig ute, vara med dem man tycker om, lyssna på den musik man tycker om och sitta framför brasan och mata den med ved...

Paul Austers nya bok är faktiskt riktigt bra! Dock inte samma tankeskärpa, verklighetsglidning och lek med världen/verkligheten/speglingar av verkligheten som hans tidigare, t ex "Leviatan", "Månpalatsen" (hette den så?) eller "New York-triologin-men där tyckte jag att han excellerade alltför mycket dock i konstifikheter. Denna bok verkar vara mer en rak historia (Paul Austers "Straight Story" kanske?) Nåja, bra är den i alla fall...Nu ska jag nog tappa upp ett varmt bad, ta en kopp te, ladda min Mp3-spelare med mer Depeche Mode-låtar till konserten (om en månad) och njuta av de sista timmarna innan jubbet börjar i morgon...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag älskar spa, och vi har många fina o bra spa runtom i landet. Främst i Stockholm. Kan rekommendera sajten spa där du har många spa samlade på samma ställe. Så jag föredrar ett spa besök framför lyxhotell.

8/13/2007 9:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home