12.02.2005

Bibblolänk

Här är en bibliotekarielänk till, tack för att du såg min blogg:

http://litterkitten.blogspot.com/

Det är en kul och ambitiös sida, och full med reflektioner om det vi bibliotekarier tycker bästa om att diskutera: Vår yrkesroll! Bl a ett inlägg om manliga bibliotekarier, mitt favoritämne. Det är dock ngt som inte mina kvinnliga kollegor tycker är särdeles intressant, men på denna blogg finns det en länk till en uppsats just om bilden av både den manliga o kvinnliga bibliotekarien i serier och litteratur. Där framställs ofta den manliga bibliotekarien som utan social kompetens, lätt homosexuell eller rädd för kvinnor mm. Jag hade en idé till en uppsats om "Bilden av den manlige bibliotekarien" när jag gick BIVIL, men fick inte gehör för min idé...

2 Comments:

Blogger crrly said...

"lätt" homosexuell...?!

12/03/2005 10:56 em  
Blogger Ludvig said...

(Svar t Crrly:) Ja, just det. "Lätt homosexuell", typ "bögig, kanske...Egentligen kanske jag skulle ha en smiley efter meningen så att man kunde se att det vore en (själv-)ironisk markering mot en själv...Och att alla som känner en fattar att jag är INTE sådan...(Typ är "o-social" m m...)

12/04/2005 8:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home