9.22.2006

Tillbaks! Mässan!

På mässan i går sade Torun Sandberg från BTJ till mig att jag var lite dålig på att uppdatera min blogg. Visst är det så...Terminsstarten var tuffare än jag trodde med personalbrist och snabba lösningar där man fick hoppa in och ha storföreläsningar i Biblioteksintroduktion, vilket gav en kick på ngt sätt att stå inför en massa folk...Nåja, nu är den över och studenterna börjar komma in i sitt...

Mässan i går var trevlig, men man märker att det är inte på golvet det händer, särskilt inte bland bokförsäljarna, där får man i of s kickar, men det som är mest givande är att stå och prata i fackmontrarna om det man jobbar med, även om känns nördigt, men så är det ju, man kan ju inte alltid vara hipp...Pratade med Susanna Broms från KB om upphovsrätt och bibliotek, pratade med Britt Sagnert från Libris om låntagarbeställningar (fjärrlån) och försökte röra mig i denna ända av mässhallen som var i E-delen, där jag märkte att det nyttiga fanns...Hade sedan också våning 3 som inspaningsobjekt, där TLS anordnade en träffpunkt som kröntes med ett glas vin och lite mat innan jag hoppade på bibliotekariebussen hem vid 18.00. En givande dag, även om man känner att man borde stannat flera dagar och kunnat gå på seminarier och mingla mer...