5.29.2005

Ute i offentligheten!

Nu har jag fått en länk från Gustavs blogg-nu gäller det att se till att man inte skriver ngt dumt...;-)

Kanske skulle ens blogg börja bli mer professionell och inte så personlig/privat? Nja, det som faktiskt är roligt med bloggen är att kunna uttrycka sig. Det är som en dagbok, och som så mycket annat. Jag har alltid tyckt det var skoj att skriva och nuförtiden är det inte så lätt att hitta ett forum för sina tankar. Det är som sagt var kul att skriva...

Och det om att vi bibliotekarier bloggar-tja, jag vet inte-kanske är vi mer trendmedvetna än folk i gemen tror. I alla fall ser vi trender och hoppar på dem... Fast ibland undrar jag om jag inte oftast hoppar på trenderna för sent...Typ hoppas att inte bloggandet blir som ngn Framfab-aktie man köper i slutet av 2000...

Kanske skulle man också slänga in fler länkar i sin blogg-men varför? Alla svär över alla tusen länksamlingar på nätet. Och nu när det är så mycket snack om curling- -varför inte låta användrna få ett litet tips och sedan kan man lätt googla själv?